Angrerett

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp gjort i Dockboots nettbutikk. Angreretten er på 14 dager (jf. Angrerettloven § 20). I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt, selv om varen er brukt. Det forutsettes at varen kan levers tilbake i vesentlig samme stand som den var ved kjøp.

Angreretten gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 5, punkt a).  Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 24, første ledd). Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Last ned angrerettskjema

Retur

Du kan velge å heve kjøpet og sende varen i retur. Du vil da få hele beløpet refundert. Fyll ut returskjemaet som ligger vedlagt i leveransen, og legg denne ved varen du ønsker å returnere. Når Dockboots har mottatt varen og godkjent returen, vil du få pengene tilbake. Tilbakebetaling skjer normalt innen 10 arbeidsdager. I henhold til Angreloven har du 14 dager på å heve kjøpet. Returkostnader vil variere avhengig av hvilket produkt du ønsker å returnere.

Retur sendes til:

Skolinio AS
Sagmyra 21
4624 Kristiansand

Org nr 914 159 164

Da sender du varen i retur til oss og så refunderer vi kjøpskostnaden pluss utgående frakt.

 

  1. REGISTRER RETUREN

Send oss en e-post på [email protected] der du opplyser ordrenummer det gjelder og hvilke(n) vare(r) du ønsker å returnere. Du vil i løpet av kort tid motta en e-post fra oss med returetikett som du skriver ut og fester på pakken som skal returneres.

 

  1. PAKK VAREN(E)

Pakk varene i originalemballasjen og legg dem i posen/esken varene ble sendt i, eller i en annen passende pose/eske. Lukk posen/esken forsvarlig, og fest returetiketten utenpå esken.

For at vi skal kunne garantere at din retur blir registrert riktig må ulike bestillinger returneres hver for seg med riktig returskjema. Du kan selvfølgelig sende flere varer i samme eske dersom de stammer fra samme ordre.

 

  1. SEND

Lever retursendingen der du hentet den, på nærmeste MyPack-utleveringssted.

Merk: I enkelte tilfeller benytter PostNord Posten som underleverandør. Dersom din pakke ble levert av Posten, leverer du retursendingen på ditt lokale postkontor eller Post i Butikk.

Ellers gjelder alltid: Har pakken blitt levert av MyPack må den også returneres hos MyPack. Det er kun slik vi kan spore din retur og garantere at den kommer tilbake til oss.

Pakken sendes deretter til vårt lager i Kristiansand. Returtiden er normalt inntil en uke.

 

  1. TILBAKEBETALING

Du vil motta en bekreftelse på e-post når vi har mottatt returen din.

Så fort vi har registrert returen, tilbakefører vi umiddelbart kjøpsbeløpet fratrukket fraktkostnaden på 49,- kroner til deg.

Garanti og reklamasjon

For oss er det viktig at du blir fornøyd.

Ved fabrikasjonsfeil eller svakheter på sømmer, sveis, materialer og lignende, har Skolinio AS en 2 års garanti. Kunden får i utgangspunktet et ny vare, men i noen tilfeller kan Skolinio AS velge å reparere varen. Garantien dekker ikke vanlig slitasje eller bruksfeil. Vi minner om at feilvasking eller feilaktig og uvøren bruk av et produkt ikke er reklamasjonsgrunn og vi anbefaler alle å følge våre råd om stell og vask nøye.

Ved reklamasjon, ta kontakt med oss før du sender varen i retur. Vi håndterer kun reklamasjoner på varer som er kjøpt på www.dockboot.no.
Alle brukte varer som leveres inn eller sendes i retur til oss pga reklamasjon må være rengjort.

Returadresse:
Skolinio AS
Sagmyra 21
4624 Kristiansand

Husk å merke pakken med navn og ordrenummer.

Uavhentede pakker

Dock Boot.no/Skolinio AS forbeholder seg retten til å avkreve et gebyr dersom en sending ikke hentes. Det er PostNord som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. PostNord sender ut melding om ankommet pakke straks den ankommer ditt lokale utleveringssted.

Fra 1. mai 2021 ble standard hentefrist for MyPack Collect endret fra 14 til 7 dager.

Det betyr at pakken går i retur etter sju dager hvis ikke avsender eller mottaker selv velger å forlenge fristen. Mottaker kan selv gjør dette enkelt i myPostNord-appen eller på my.postnord.no. Å utsette fristen med nye sju dager er gratis. Enda en utsettelse vil ha samme kostnad som i dag.
Denne muligheten til utsettelse vil PostNord opplyse om i SMS´ene de sender mottakerne når de minner mottaker om å hente pakken. Her lenkes det direkte til my.postnord.no.​​​​

Dersom du ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede pakker vil du måtte dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken, også eventuell gebyrer som Skolinio AS blir pålagt. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

Dersom du unnlater å hente pakken på utleveringsstedet vil vi refundere varekostnaden (inkludert frakt) fratrukket et gebyr for uavhentet forsendelse. Dette for å dekke våre fraktkostnader tur/retur, og våre lagerhåndteringskostnader. Uavhentede pakker vil bli ilagt et gebyr på NOK 300,- eks. mva. Dersom du benytter deg av din angrerett, vil du kun måtte dekke kostnadene ved å sende varen i retur, jf angrerettloven §15.