NÅR DU HANDLER HOS OSS, GODTAR OG BEKREFTER DU FØLGENDE:

• Alle opplysninger du oppgir er korrekte, oppdaterte og fullstendige.
• Betalingsmidlene du bruker er din egen, og at det er dekning på kontoen til å dekke betaling av ordren.
• Tollgebyrer, importavgifter og frakt utenfor fastlandsnorge, skal betales av kjøperen. For forsendelser i Norge er merverdiavgift inkludert i prisen og fraktfritt på ordre over kr 1000,-.
• E-postadresse og mobiltelefonnummer kan brukes som et kommunikasjonsmiddel til varsling og fakturering.
• Vi er ikke ansvarlige for forsinkelse eller ikke-levering dersom utsteder av betalingskortet nekter å godkjenne betalingen til Skolinio AS.
• Du er fortsatt ansvarlig hvis noen andre bruker din innkjøpskonto og/eller personlig informasjon, med mindre du kan bevise at slik bruk var uredelig.
• Du er minst 18 år når du bestiller.

Ansvarsfraskrivelse

Eventuelle feil på nettsiden vår er utilsiktet og vi beklager hvis noe informasjon er unøyaktig. Vi forbeholder oss retten til å korrigere feil og til å oppdatere produktinformasjonen til enhver tid, også etter at du har lagt inn bestillingen. Vi forbeholder oss retten til å endre produktspesifikasjoner og prisene til enhver tid.
Skolinio AS er ikke erstatningsansvarlig for eventuelle skader som skjer ved feilbruk og uvøren bruk av varen. Skjermen og fargeevnen til din dataskjerm, vil påvirke fargene du faktisk ser på nettsiden. Vi er ikke ansvarlige for begrensninger av din dataskjerm, og kan ikke garantere at skjermens visning av alle farger, tekstur eller detaljer vil være nøyaktig.
Kunden er selv ansvarlig for å ha fylt inn korrekt adresse, e-post og mobilnummer for at pakken skal kunne nå frem. Om kunden har opplyst feil eller ikke henter ut pakken innen fristen PostNord har satt, slik at bestillingen blir sendt i retur til Skolinio AS, vil kunden måtte betale straffeportoen Skolinio AS blir pålagt, i tillegg til å måtte betale for ny forsendelse.

Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift i Norge. For andre land er prisene eks merverdiavgift.
Forsendelser fra Norge til andre land er underlagt importrestriksjoner. Eventuell toll og skatt i mottakers land må betales av mottaker.
Vi tar forbehold om feil på priser og beholdning.

Rabattkoder
Rabattkoder kan ikke brukes på salgsvarer eller allerede rabatterte varer. Rabattkoder kan brukes kun én gang.

Betaling
Kjøp i Skolinio AS sin nettbutikk betales via Bambora sin betalingsløsninger. Dette er sikre betalingsmåter både for deg og for oss. Skolinio AS lagrer ingen kortinformasjon. Alle kredit- og debetkortholdere er underlagt personvern og autorisasjon av kortutsteder. Dersom utsteder av betalingskortet nekter å godkjenne betalingen til oss, vil vi ikke være ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller manglende levering.

I samarbeid med Walley, tilbyr vi faktura og delbetaling. Betale senere innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.

En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det bli lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her og vilkår for Standard europeisk brukerkreditinformasjon (SECCI) finner du her.

my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.

Frakt/levering
Normalt vil ordren bli sendt i løpet av 24 timer eller neste arbeidsdag, etter at bestillingen er registrert hos oss, og det vil kun ta noen få dager før du har varene. I spesielt travle perioder kan det ta noe lengre tid. Varer i nettbutikken kan ikke forhåndsbestilles. Du vil motta en e-post med sporingsinformasjon når bestillingen din er pakket og sendt.

Leveransevilkår
Alle ordre fra Skolinio AS blir sendt med PostNords MyPack tjeneste. Normal leveringstid vil være mellom 1 og 4 virkedager, avhengig av hvor i landet du bor.
Skolinio AS forbeholder seg retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. I disse tilfellen vil du få beskjed.

Merk: I enkelte tilfeller benytter PostNord Posten som underleverandør. Dersom din pakke ble levert av Posten, leverer du retursendingen på ditt lokale postkontor eller Post i Butikk.

Angrerett

Angrerettloven gjelder ved alle kjøp forbruker foretar i Skolinio AS sin nettbutikk. Det følger med lovpålagt angrerettskjema sammen med ordrebekreftelsen du får på mail. Du er pliktig å gi melding til oss innen 14 dager (jf. Angrerettloven §13) etter du har mottatt varen om at du ønsker å gå fra avtalen og benytte deg av din angrerett. I denne perioden kan du uten forpliktelser sende tilbake varene du har mottatt, legg likevel merke til følgende utdrag fra angrerettloven: «Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 6, punkt e).» Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukeren side (jf. Angrerettloven § 12, punkt a).
Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at originalemballasje og merkelapper som papiretiketter kan ikke være fjernet fra produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottak av returen.
Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd). Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss. Vi henter ikke pakker som sendes i oppkrav.
Angrerettskjema finner du også her.

Uavhentede pakker
Det er PostNord som er ansvarlig for å sende ut hentemelding.

Fra 1. mai 2021 ble standard hentefrist for MyPack Collect endret fra 14 til 7 dager.

Det betyr at pakken går i retur etter sju dager hvis ikke avsender eller mottaker selv velger å forlenge fristen. Mottaker kan selv gjør dette enkelt i myPostNord-appen eller på my.postnord.no. Å utsette fristen med nye sju dager er gratis. Enda en utsettelse vil ha samme kostnad som i dag.
Denne muligheten til utsettelse vil PostNord opplyse om i SMS´ene de sender mottakerne når de minner mottaker om å hente pakken. Her lenkes det direkte til my.postnord.no.​​​​

Dersom du ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede pakker vil du måtte dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken, også eventuell gebyrer som Skolinio AS blir pålagt. Gebyr for uavhentede pakker er for tiden 375,- kroner. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

Bytting/retur
Dersom du ønsker å bytte mottatt vare i en annen størrelse, farge eller til et annet produkt,  eller returnere varen så sender du varene inn til oss. Dette må gjøres innen 30 dager etter mottatt vare og du må dekke denne kostnaden selv. Hvis du kontakter oss via e-post [email protected] så sender vi deg en returetikett for PostNords MyPack som du bruker på samme sted som du hentet pakken din. Denne fraktmetoden koster kun 49,- kroner. Du bestiller selv ny, riktig vare i nettbutikken og vi krediterer varene du returnerer fratrukket returkostnaden på 49,- kroner så snart returen er mottatt. Ved bytte, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som papiretikett kan ikke være fjernet fra produktet.

Merk: I enkelte tilfeller benytter PostNord Posten som underleverandør. Dersom din pakke ble levert av Posten, leverer du retursendingen på ditt lokale postkontor eller Post i Butikk.

Du kan velge å returnere varer med ordinær post eller postpakke med sporingsnummer, men hvis returnerte varer går tapt på vei til oss, er det ditt ansvar og varene bli ikke refundert. Vi dekker inntil 49,- kroner av returkostnaden.

Salgsvarer byttes ikke.

Skadede varer under transport

Dersom varene er synlig skadet etter transport, bør du ta et bilde av pakken og de skadede varer, ta vare på emballasjen og varene slik du har mottatt dem og ta kontakt med ditt nærmeste PostNord utleveringssted i Norge, eller speditøren for forsendelser utenfor Norge, for å sende inn et krav.

Garanti og reklamasjon
For oss er det viktig at du blir fornøyd.
Ved fabrikasjonsfeil eller svakheter på sømmer, sveis, materialer og lignende, har Skolinio AS en 2 års garanti. Kunden får i utgangspunktet et ny vare, men i noen tilfeller kan Skolinio AS velge å reparere varen. Garantien dekker ikke vanlig slitasje eller bruksfeil. Vi minner om at feilvasking eller feilaktig og uvøren bruk av et produkt ikke er reklamasjonsgrunn og vi anbefaler alle å følge våre råd om stell og vask nøye.

Ved reklamasjon, ta kontakt med oss før du sender varen i retur. Vi håndterer kun reklamasjoner på varer som er kjøpt på www.dockboot.no.
Alle brukte varer som leveres inn eller sendes i retur til oss pga reklamasjon må være rengjort.

Returadresse:
Skolinio AS
Sagmyra 21
4624 Kristiansand

Husk å merke pakken med navn og ordrenummer.

Copyright
Innhold på Skolinio AS sine nettsider er Skolinio AS sin eiendom. Varemerke, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelser av produktene, bilder/grafikk, design og layout, og annet innhold på sidene kan ikke lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte, uten etter samtykke fra Skolinio AS
Produktvurderinger
For at vi skal kunne gjøre våre produkter enda bedre er vi avhengige av at våre kunder gir oss tilbakemeldinger på hva som er bra og hva vi kan gjøre bedre. Ta kontakt! Vi vil gjerne høre fra deg

Personvern
Skolinio AS registrerer bare de opplysningene som er nødvendig for å levere din ordre. All personlig informasjon er konfidensiell og blir ikke gitt til noen tredjepart.